22. lokakuuta 2012

On the road in UK - London & Norwich

Yksin matkustamisessa on puolensa, saa itse päättää minne menee ja milloin. Tosin buukkasin keikkojen takia junaliput etukäteen. Tällä ensimmäisellä puoliskolla kerron, kuinka matkani alkoi ja mitä tapahtui Lontoossa ja Norwichissa. :)

___

Lähdin Pasilasta Tampereelle sunnuntaina 7. lokakuuta (heti Trash Festien jälkeisenä päivänä). Perille saavuttuani raahasin itseni Mimmulle ja Jossulle. Lähdimme myöhemmin illalla käymään uudessa Raideri-nimisessä baarissa. Muistuttaa erehdyttävästi Helsingin Bar Backstagea. Yhdet juotuamme suuntasimme hetkeksi Hällään.

Maanantaina lagattiin. Katsoin Disney-leffoja, kun Jossu ja Mimmu olivat poissa. Heillä on kaksi kissaa. Hirveitä rontteja. Tiistaina piti lähteä visailemaan Dog's Homeen, mutta sain niin pahan astmakohtauksen, etten voinut lähteä. Kuumekin nousi. Ihan kamala olo. Otin särkylääkettä, jotta kuume laskisi. Aloin katsomaan Wall-E:tä ja kuume meni onneksi parissa tunnissa ohitse. Thank god. Matkakuumetta kenties...

"Good morning starshine, the earth says hello!"

Heräsin seitsemän aikoihin. Meikkasin, puin päälleni ja söin aamupalan. Yritin etsiä hammasharjaani jo edellisenä iltana, mutta se oli edelleen hukassa... Lähdin Mimmulta ajoissa, jotta ehtisin klo 9.35 bussiin, suuntana Tampere-Pirkkala lentoasema.

Olin lentokentällä n. klo 10.40. Check in aukesi pian sen jälkeen. Matkalaukkuni painoi 10.6 kg ja reppu tasan 6 kg. Luulin että painaisi enemmän. Vielä olisi mahtunut parit kengät mukaan... ;) Turvatarkastuksesta läpi ja lennon odottelua. Soitin porukoille ja poikaystävälleni. Toivottivat hyvää matkaa! Kun viimein pääsin koneeseen, aloin nukkumaan. Viimeksi lähtö viivästyi puolella tunnillla.

Up in the air

Kun kone oli laskeutunut, hymy levisi huulilleni, VIHDOINKIN TÄÄLLÄ!

Ostin bussilipun Victoria Stationille. Bussissa oli hirveän kuuma. Matka kesti 1 tunti 15 minuuttia ja maksoi liikaa (yritin selvitä mahdollisimman pienellä budjetilla). Perille päästyäni soitin Lynnille asemalta ja kysyin, miten pääsen hänen luokseen. Harhailin löytääkseni asemalle ja oikean metron, mutta olin väärällä puolella raidetta. West NOT East. Hups.

Määräpaikka oli Hounslow Central. Asemalle saavuttuani lähdin seuraamaan tulostettua reittiohjetta Lynnin asunnolle. Olin oikealla kadulla, mutta en tiennyt miten pääsen sisään. Taas soitto Lynnille, "Paina ensin sitä, sitten tätä..." OK. Pääsin vihdoin ja viimein sisään.

Sain ruokaa, ahh.. Kinkussa oli keskellä "kananmuna". Lynn teki minulle kaakaota, johon hän laittoi vaahtokarkkeja. Namiii.. Siinä kaakaon ääressä juteltiin pitkä tovi ennen nukkumaanmenoa.

Eggyham toast & cocoa w/ marshmallows

:: Reckless Love, Mallory Knox & New Device at Barfly, London 11.10.2012 ::

Heräilin puolen päivän aikoihin. En päässyt vielä poistumaan huoneestani, koska Lynnin tyttärellä oli tapaaminen. Siispä aloin laittautua iltaa varten.

Pari tuntia odottelin, että pääsisin syömään "aamupalaa". Syötyäni roikuin hetken netissä. Laitoin itseni valmiiksi, hiuslakkakin oli loppunut... R.I.P.

Satoi vettä, kun lähdin Hounslow Centralilta. Kello oli vaille viisi. Illan kohde oli Barfly, joka sijaitsee Chalk Farmilla aivan Camden Townin vieressä. Tunnin matkan jälkeen jäin pois Chalk Farmilla. "Baarikärpäseen" oli tube stationilta matkaa noin 300 metriä.

Kävelin sisään ja tilasin inkivääriolutta. Sain vain samalta maistuvaa juomaa, koska heillä ei ollut lainkaan kyseistä olutta.

Törmäsin Barflyn alakerrassa kahteen suomalaiseen, äiti ja tytär. Olivat myös tulleet katsomaan Reckless Lovea. He olivat olleet myös keikalla O2 Academy Islingtonissa viime marraskuussa. Samalla, jolla minä, Henri ja Venla olimme :)

Seitsemältä olisi pitänyt päästä sisään, mutta pääsimme puoli tuntia myöhemmin. Ostin paitamyyntipisteestä Reckless Loven kiertuepaidan.

Näin Rozin. Halasin. Hän oli viime vuonna tuuraamassa Night By Nightin rumpalia Trash Fest Kick Offeilla Semifinalissa. Hänen bändinsä, New Device, soitti ensimmäisenä. Mahtava!

New Device
Roz

Toisena lämppärinä oli Mallory Knox, joka kiertää Englantia Reckless Loven kanssa. Olin kuunnellut muutamia kappaleita ennen lähtöä, mutta ei oikein ollut minulle mieleistä musiikkia. Muu yleisö tosin tykkäsi ja lauloi mukana.

Kovasti odotimme jo Reckless Lovea. Olimme eturivissä vasemmassa laidassa. Holtittomat apinat olivat taas mahtavia. Settilista oli hauska. Kuulimme keikalla myös covereita; Queen - Tie Your Mother Down & Def Leppard - Hysteria. Pojat vetivät noin tunnin mittaisen setin.

Setlist

Keikan jälkeen odotimme lavan edessä jonkun aikaa. Ääniteknikko huomasi meidän puhuvan Suomea: "Kenenkäs tyttöjä sitä ollaan?" ;D

Aloimme tehdä lähtöä... Hyvästelin Rozin, oli kiva nähdä häntä pitkästä aikaa. Lähdimme alakertaan ja ulos. Otimme taksin Kings Crossille, josta hyppäsin metroon. Matka ei onneksi tällä kertaa kestänyt tuntia. Söin yöpalaa ja painuin sitten nukkumaan.

:: Reckless Love, Mallory Knox & Wicked Faith at The Waterfront, Norwich 12.10.2012 ::

Heräsin 8.30, menin suihkuun ja söin aamupalan. Kun aloin valmistautua, harmittelin edelleen hiuslakan loppumista... Lynn teki eväitä mukaan. Lähdin matkaan ennen klo 11.

Junan oli määrä lähteä Liverpool Streetiltä tasan yhdeltä. Olin ajoissa asemalla. Printtasin ennakkoon maksetut liput lippuautomaatista ja odottelin junan saapumista. Odotellessa kävin Claire'sta ostamassa koruja. Juna tuli ja lähti ajallaan. Ei niin kuin Suomessa, aina myöhässä.

Seuraavana määräpaikkana oli Norwich ja illalla Reckless Loven keikka Waterfrontissa.

Saavuin Norwichin asemalle, Laura oli minua vastassa. Lähdimme hakemaan pitkän matkan päästä avainta, jotta pääsisimme seuraavaan majapaikkaan eli Sianin luokse. Kävimme matkalla ostamassa hiuslakkaa sekä juotavaa illaksi.

Olimme Sianin luona neljän aikoihin. Purimme tavarat. Olohuone näytti kaaokselta jo muutaman minuutin oleskelun jälkeen. Aloimme valmistautua.

Laura & me ♥

Sian ja Leon tulivat jonkin ajan kuluttua. Kello läheni kahdeksaa, oli aika suunnata keikkapaikalle. Saavuttuamme toinen bändi (Mallory Knox) oli jo lavalla.

Huomasin suomipaitamiehen istumassa muutaman metrin päässä tiskistä, menin juttelemaan. Hän kertoi fanittavansa Suomea. On käynyt työmatkoilla Helsingissä. Harmi ettei hän ollut suomalainen, olin siis ainut.

Suomessa keikkojen alkamisajankohta vaihtelevat, baareissa yleensä klo 21-22 eteenpäin (sallitut keikat ja festivaalit ovat asia erikseen). Englannissa keikat päättyvät viimeistään klo 23.

Huutelin ennen keikkaa suomalaiselle ääniteknikolle: "Moi!!!", se vaan naureskeli. Cayleigh liittyi seuraamme. Reckless Loven keikka oli loistava, as usual. Tuli riehuttua tyttöjen kanssa.

Vasemmalta: Cayleigh, Leon, Sian & Laura

Jallella oli syntymäpäivä, lauloimme sille onnittelulaulun. Emme kuulleet sinä iltana yhtään covereita.

Keikan jälkeen menimme ulos vilvoittelemaan. Pojat tulivat hieman sen jälkeen, otimme yhteiskuvia ja juttelimme hetken aikaa.

Baarin alakerrassa alkoi 90's club night. Tuli Backstreet Boysia, Spice Girlsiä ja muita tuttuja ysärihittejä. Huomasin eräällä pojalla Crazy Lixx paidan ja oli pakko mennä juttelemaan. Siinä se ilta meni tanssiessa.